Taboo
Katatonia - Night Is The New DayGorgisheli 'Amore'Hedningarna 'Kaksi'Riverside '02 Panic Room' (singel)Animations 'Animations' CETI '(…) perfecto mundo (…)'Machine Head 'The Blackening' Division by Zero 'Tyranny of Therapy' Da Capo Players 'The String Quartet Tribute to Dream Theater'Luminous Flesh Giants 'Duma i Upadek'Pure Reason Revolution 'The Dark Third'Pride Of Lions 'The Roaring Of Dreams'Crematory 'Klagebilder'The Racounters 'Broken Boy Soldiers'Discanto 'Zodiac' pt. 1Lenny Valentino 'Uwaga! Jedzie tramwaj'
Menu Glowne
   Strona główna
   Redakcja
   Księga gości
f
Artykuly
  WSZYSTKIE
(411)

  MUZYKA
(359)
     Publicystyka(24)
     Recenzje(277)
     Relacje(49)
     Wywiady(9)

  LITERATURA
(20)
     Proza(1)
     Publicystyka(1)
     Recenzje(18)

  PUBLICYSTYKA
(7)
     Felietony(7)

  FILM
(19)
     Publicystyka(5)
     Recenzje(14)

  GALERIA
(6)
     Galerie(4)
     Publicystyka(2)
 


Linkownia


COOL SITE - konkurs www na najlepszą stronę internetową

Katalog Gwiazdor

Strona wyróżniona przez Katalog Ciekawych Stron




Godflesh "Love and Hate in Dub" (1997)
(Earache)



Godflesh Remixing
Brian "Brain" Mantia Drums

1. Circle of Shit
2. Wake [Break Mix]
3. Almost Heaven [Closer Mix]
4. Gift from Heaven [Breakbeat]
5. Frail [Now Broken]
6. Sterile Prophet [Version]
7. Almost Heaven [Helldub]
8. Kingdom Come [Version]
9. Time, Death and Wastefulness [In Dub]
10. Sterile Prophet [In Dub]
11. Domain
12. Gift from Heaven

Na płyty z remiksami jest wciąż duży popyt o czym świadczy wysyp takowych wydawnictw w ostatnich latach. Justin K. Broadrick - modus operandi zespołu, a właściwie duetu, oprócz bardzo licznych ubocznych projektów którymi zajmował się w tym roku (Techno Animal, Ice, Final, Solaris) wraz ze swoim długoletnim kolaborantem Benjamin'em Green'em opracowali całkiem nową wersję ostatniej płyty długogrającej Godflesh "Songs of Love and Hate". Co się rzuca w uszy to całkiem nowa rola automatu perkusyjnego, którego Godflesh używa już od 10 lat. Na poprzednich albumach automat właściwie pełnił rolę drugoplanowego instrumentu, który grał w tle gitar. Tym razem automat nadaje nie tylko rytm ale swoistą melodykę utworom, oczywiście nie brakuje ani gitar ani klawiszy ale gitary są wyraźnie wyciszone. Dźwięk automatu jest bardzo charakterystyczny ze względu na swoją sterylność więc nie może być pomylony z samplami perkusyjnymi nagminnie wykorzystywanymi przez wykonawców drum'n'bass. Zresztą niech nikt sobie nie pomyśli czasem że Godflesh gra teraz drum'n'bass - to poważny błąd. Po pierwsze klimat jest ciągle industrialny - Godflesh jako jeden z nielicznych zespołów gra klasyczny industrial gitarowy gdyż wiele innych zespołów gra jakąś dziwną hybrydę techno-industrial z akcentem na techno. Po drugie wokal Broadricka bynajmniej nie spodobał by się wielbicielom kobiecych wokaliz tak charakterystycznych dla drum'n'bass, poza tym są brzydkie słowa i bluźniercza treść. Po trzecie to nie ta technika układania linii perkusyjnych, beat'y są brudne, szalone i mroczne - przywodzą mi czasami na myśl Scorn'a. Utwory miejscami znacznie odbiegają od swoich pierwowzorów, są zupełnie zrekonstruowane i prezentują bardzo dobry poziom ale ja chciałbym wyróżnić przynajmniej trzy: mój ulubiony z "Songs of..." "Kingdom Come (version)" tu po prostu oszałamia mrocznym tłem, "Gift from Heaven (breakbeat)" za hiciarską partię automatu perkusyjnego oraz "Gift from Heaven (heavenly)" za klimat, który sprawia że za każdym razem gdy go słyszę mam ciary na plecach. "Love and Hate in Dub" według mnie o głowę przerasta swój pierwowzór, zresztą to samo wydaje się myśleć Broadrick, który już zapowiedział że muzyka na "Love and Hate in Dub" jest nowym kierunkiem Godflesh'a i ten kierunek kontynuowany będzie na następnej płycie, której już nie mogę się doczekać.

Ocena: 8.7 / 10



Leszek Żabiński
lzabinski(at)zanet.pl

Pokaz wszystkie teksty tego autora



Skomentuj tekst

Ilość komentarzy: 0


[ wstecz ]
.strona główna. .redakcja. .księga gości. .linkownia.
Katatonia - Night Is The New Day
Koncert dla Jasia (Kopanica, Klub Genewa, 16 listopada)
Gorgisheli "Amore"
Hedningarna "Kaksi"
Riverside (Wrocław, Od Zmierzchu do Świtu, 1 października 2007)
Riverside "02 Panic Room" (singel)
Wściekłe psy
Animations "Animations"
CETI "(…) perfecto mundo (…)"
Grzegorz Kupczyk (CETI) - wywiad
Machine Head "The Blackening"
Van Der Graaf Generator, Bydgoszcz, Filharmonia Pomorska, 21 kwiecień 2007
Division by Zero "Tyranny of Therapy"
Da Capo Players "The String Quartet Tribute to Dream Theater"
Espido Freire "Zmrożone brzoskwinie"
Metal Marathon 3: Turbo, Chainsaw, Merry Pop Ins (Poznań, Zeppelin Hall, 5 kwietnia 2007)
Jesus Christ Superstar (Aula Zespołu Szkół Muzycznych, Poznań, 12 kwietnia 2007)
Luminous Flesh Giants "Duma i Upadek"
Muzyczne podsumowanie 2006 roku
Pain Of Salvation (Warszawa, Progresja, 20 lutego 2007)
Yes 'Magnification'
  Yes 'Magnification'

"...Sprawa jest podobna jak w 'Give Love'. Odjazdowy początek, pełna zadumy, refleksyjna zwrotka (cudna fraza "Danger is the most important fear you'll ever know"!), ale potem... No właśnie! Robi się ładnie, pogodnie i świątecznie, narrację trafia oczywiście szlag, a całość zdecydowanie traci impet...."
Czytaj więcej

  Katatonia - Night Is Th...
  Katatonia - Night Is Th...
  Katatonia - Night Is Th...
  Katatonia - Night Is Th...
  Katatonia - Night Is Th...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Katatonia - Night Is Th...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
  Pendragon "Not of this ...
Wolsztyńska TopLista najlepszych stron www
Rockowa Top Lista
Admin


Wykorzystywanie materiałów zawartych w Taboo bez zgody autorów jest Z A B R O N I O N E
Webmaster: www.TomaszPacyna.net
(c) 1998-2008 Taboo Staff